"Business is never so healthy as when, like a chicken, it must do a certain amount of scratching around for what it gets"

Friday, November 11, 2011

KENANGAN KU DAN MASIH KU INGAT......( Hari kelahiran )-nooraiza.blogspot.com..

Semalam 11/11/2011 pergi makan Pizza sempena ingatan pada harilahir Nur Khaleda, Harilahirnya pada 13/11/2011 tetapi sengaja saya belanja dia makan awal kerana 13/11/2011 tu saya akan berada di Alor Setar dan 14/11/2011 tu pulak Nur khaleda nak periksa SPM.
17 tahun yang lalu saya menerima kehadiran seorang bayi perempuan yang sempurna melalui kaedah pembedahan kerana komplikasi uri  (placenta previa - sorry saya tak pasti akan ejaan nya. ).Suami saya memang mengharapkan seorang bayi perempuan kerana terdahulu saya mempunyai dua orang anak lelaki. Syukur kepada ALLAH Subhanallah diatas kurniaannya.

Kenangan saya __________ disaat saya terlantar di hospital pada 2 tahun yang lalu, Nur Khaleda yang menjaga saya tanpa terkeluar sepatah pun suara rungutan nya. Saya tidak dapat berjalan hanya di sorong di atas wheel chair, Nur Khaleda yang akan mandikan dan menyiapkan saya setiap hari. Makanan di suap dan bila saya tidur Nur Khaleda akan tetap berjaga supaya saya dapat tidur dengan sempurna. Nur Khaleda ambil cuti dan tidak pergi sekolah semata mata mahu menguruskan saya. Tidak dapat saya nak balas jasanya. Terima Kasih Nur Khaleda.
Pada 14/11/2011 Nur Khaleda akan menghadapi peperiksaan SPM. Saya selalu berdoa agar Nur Khaleda mendapat kejayaan di dalam peperiksaannya dan seterusnya terus berjaya didalam kehidupan.
Anak Saya...Nur Khaleda sudah dewasa........
_____________________________________________________________________
Nur Khaleda sudah dewasa.....

Bila ibu pandang wajah mu..........
Terukir kebahagian........abadi.....seerti nama mu Khaleda.
Dewasa juga akhirnya.

Meniti lah kamu dengan kedewasaan mu......
Titian yang kamu cipta sendiri.....
Titian yang akan membawa kamu ke matlamat kehidupan......
Doa Ibu  ,Nur Khaleda akan dikurniakan ' KEBAHAGIAN DUNIA DAN AKHIRAT ::
RABBANA ATTINA FIDDUN YA HASANAH, WAFI AKHIRATI HASANAH., WAkKINNAR ADZARBANNA.........
Terima kasih kerana memberi sinar bahagia didalam kehidupan ibu....

Nur Khaleda..........
Kini sudah dewasa.........
Solehah lah Nur Khaleda dengan kedewasaan mu......
Ingat kepada pencipta -mu .................
Matlamat hidup hanya satu................
Akhirat juga yang abadi  .................seerti dengan nama mu Khaleda.

Nur Khaleda......
kini sudah dewasa..........
Harapan ibu dan abah...........
Untuk terus memberi sinar dan kebahagia abadi.........
kepada kami............
Seerti dengan nama mu........Khaleda.....

Nur Khaleda....
Kini sudah dewasa.......

SELAMAT HARI LAHIR NUR KHALEDA.-SWEET 17....
_______________________________________
Nota. Didalam hidup ini tidak pernah sekali pun saya menulis sajak dan tidak suka membaca sajak. Untuk Nur Khaleda saya sanggup lakukan apa saja untuk membuat Nur Khaleda gembira kerana beliau gemarkan penulisan dan sajak.
Sajak ini saya hadiahkan kepada Nur Khaleda sempena  sambutan Hari lahirnya,
Kepada yang membaca blog ini...save your comment for the sajak writing...baru amatur belum pro..

________________________________________________________________
PLEASE VISIT MY OTHER BLOG:
  • aizanetwork.blogspot.com  -------All about baking / cakes / receipes.
  • visitperak.blogspot.com  --------- Info about Perak and Perak Tour.
  • holidaysandleisure.blogspot.com -------About travelling and holidays ( EUROPE  TOUR )


IKLAN ON LINE.
FITLINE... REGAIN YOUR HEALTH AND BEAUTY.
CLICK AT THE SIDE BAR FOR MORE INFO;
CALL 605-3215680 / 6013-4173415 / 6013-5971831.
________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment