"Business is never so healthy as when, like a chicken, it must do a certain amount of scratching around for what it gets"

Thursday, November 24, 2011

SUNG BONG CHOI / Korea got talent. - nooraiza.logspot.com



24/11/2011. Nur Khaleda yang suruh saya menonton video ini. KOREA GOT TALENT. Pada permulaan saya fikir perempuan ini yang perform ....Sung Bong Choi.seorang budak lelaki berumur 22 tahun yang perform. Sesungguhnya selepas saya menonton saya rasa  anda sekelian patut menontonnya juga. Satu kesah yang sangat menyentuh perasaan saya. Menangis juga lah...terharu .....
Pengajaran dari video ini...... akan saya ambil sebagai pedoman hidup. Bersyukur dengan apa yang kita miliki.
Se lepas audition ini...beliau dikenali ramai dan para wartawan telah interview beliau. Tanya wartawan , apa perasaan beliau selepas dikenali. Nak tahu apa jawabnya.  "Saya rasa saya ada sebab untuk terus hidup ( I have reason to live ) ". satu jawapan yang sangat klise. Munkin selama ini beliau tidak kisah sama ada hidup atau mati. Terpancar di wajah nya....muka seorang lelaki yang tidak ada feeling dan lihat dari matanya mengungkap penderitaan dan harapan. Didalam penderitaan masih mampu meraih kejayaan.Bakat  ini adalah anugerah yang Maha Esa untuk insan seperti nya. Insan yang hebat contohnya seperti penyanyi kita Black, Chikgu Shidah ( arts of miming )... They cling to their dreams ...mereka mencipta sejarah dan satu phenomina.
Video ini memberi saya kesedaran dan untuk saya terus berusaha didalam mengharungi liku liku kehidupan.
Tidak ada yang mustahil jika Allah yang memberinya.....
Banyak lagi mengenai cerita berkenaan Mr Sung Bong Choi...sekarang dah jadi penyanyi dan dah ada show..

IKLAS DARI NAJ.
______________________________________________________________
Please visit my other blog:

  • holidaysandleisure.blogspot.com - about travelling / holidays / Europe Tour
  • visitperak.blogspot.com  - Info about Perak State and Tour
  • aizanetwork.blogspot.com - about baking / cakes / receipes.


IKLAN ONLINE
FITLINE - Nutritional Drinks , Regain your health and beauty.
Click at the side bar for more info.
Call 605-3215680 / 6013-4173415 / 6013-5971831.
_______________________________________________

No comments:

Post a Comment