"Business is never so healthy as when, like a chicken, it must do a certain amount of scratching around for what it gets"

Monday, November 21, 2011

HARIMAU MUDA MALAYSIA - Dari album Kenangan ku dan Masih ku ingat

22/11/2011. Hari ini buka FB, dekat wall penuh dengan pujian kepada Harimau Muda Malaysia kerana telah mengalah kan Garuda Muda Indonesia untuk pingat emas didalam keJohanan Sukan Sea yang 26 di Jakarta.
Rakyat Malaysia berbangga dengan kemenangan ini. Secara peribadi, saya tidak menonton perlawanan pada malam tadi sepenuhnya. Saya hanya mendengar sorakan dan komen komen dari Nur Khaleda bersama abahnya.( Zainal )
Apa pun yang saya nak tulis di sini ialah bukan kemenangan  tetapi semangat perjuangan itu. Kedua dua pasukan memang mempunyai semangat untuk menang. Memang telah dilatih supaya tidak mengaku kalah sehingga disaat akhir. Menang melalui sepakan  penalty.kadang kadang bergantung kepada nasib, kedua dua pasukan menunjukkan sikap kesukanan yang jitu. Pada saya kemenangan layak untuk  Harimau Malaysia dan juga Garuda Indonesia tapi adat perlawanan mesti ada satu pemenang saja dan  kemenangan berpihak kepada Malaysia.TAHNIAH.....semua orang puas hati dan bangga.
Pasukan Harimau Muda Malaysia telah didedahkan dengan perlawanan dan dijaga rapi oleh jurulatih untuk mereka sampai ketahap ini. Pemain nampak sihak dan bersemangat......dan semua keperluan disediakan. Cuba saja kita lihat pasukan Myammar........Maaf kalau saya salah tapi dimata saya pasukan Myammar lagi hebat.Pemainnya kelihatan sangat mentah tidak berpengalaman dan dari segi penampilan ditonjolkan seolah mereka tidak mendapat penjagaan dan kemewahan seperti  Pemain Harimau Muda Malaysia..............
dan mereka masih mampu merangkul pingat gangsa. Ini semua kerana semangat untuk menang dan semangat kesukanan.
SYABAS DAN TAHNIAH ....Harimau Muda Malaysia. Di lain perlawanan, mesti improve lagi Ganjaran untuk pemain bagaimana mana ye...?

Kenangan Ku dan masih ku ingat..
Saya juga seorang ahli sukan tapi saya tidak lah mewakili negara hanya untuk pemain negeri saja. Saya mewakili negeri Perak untuk permain Bola Jaring dan Basket Ball. Didalam olahraga saya mengambil bahagian didalam acara 100m sprints , 200 m , Long Jump dan juga relays.  400m tak boleh pergi......tak cukup handal. KENANGAN saya.... walau pun banyak acara yang saya wakili tapi  saya tidak pernah mendapat ganjaran dari segi material seperti wang ringgit. Nak tahu saya dapat apa? Hanya sehelai short  (seluar pendek ) dan sehelai t-shirt. Itu saja.....tapi saya tetap berjuang kerana sikap kesukanan itu ada dalam diri saya
Kepada sahabat saya Abd Raziz Mat Dewa......masih kah kau  ingat perjuangan kita untuk MAYBANK? Masih kah kau ingat pada Paul / Peter.Kita selalu menang didalam perjuangan kita kerana kita berjuang untuk kesukanan......dan juga kepada kawan kawan yang lain dimana anda //////.
Well..... terlebih sudah ..... walau pun dulu hebat tapi sekarang nak berjogging pun malas.......dan kesihatan pun dah tak baik sekarang............sekarang dah beralih minat....Layan telenovela Korea.!!!!!!!

Ikhlas dari NAJ.
______________________________________________________________
Please visit my blog:

  • holidaysandleisure.blogspot.com - about travelling / holidays  (Europe Tour )
  • visitperak.blogspot.com - info about P erak State and Tours.
  • aizanetwork.blogspot.com - - about baking /cakes/ receipes.
IKLAN ONLINE
FITLINE  - NUTRITIONAL DRINKS, REGAIN YOUR HEALTH AND BEAUTY.
Click at the side bar for more info.
CALL 605-3215680 / 6013-4173415 / 6013-5971831.
___________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment