"Business is never so healthy as when, like a chicken, it must do a certain amount of scratching around for what it gets"

Monday, November 7, 2011

MIMING ART CHIKGU SHIDA - nooraiza.blogspot.com




More of Chikgu Shidah.

Assalammualaikum:
Sekarang saya dapat hobi baru, menulis dan bercerita . Saya mendapat satu ketenangan bila menulis dan bercerita.Yang saya nak tulis pada hari ini berkenaan dengan chikgu Shidah. Saya pernah dengar tentang chikgu Shidah ni tapi saya tidak ambil berat sangat sebab saya anggap biasa saja. Saya buka you tube.....nak cari info tentang travelling tup..tup terbuka video chikgu Shidah ni.Wow.... saya terpegun melihat hasil kerja chikgu Shidah. Seorang yang mempunyai bakat besar didalam skill ' MimingArt" . Seperti yang saya kata didalam post saya yang terdahulu..... Singing is story telling.....anda tengoklah sendiri bagaimana chikgu Shidah menceritakan kepada kita setiap lagu yang dinyanyikan olehnya. Artis kita pun tak sehebat chikgu Shidah didalam skill ini. Pada pendapat saya chikgu Shidah seorang yang berpelajaran , tengok saja hasil kerjanya. Video yang dihasilkan dilakukan sendirian tak perlu masuk studio untuk rakaman. Chikgu Shidah juga mempunyai seraut wajah yang menawan tapi saya lebih suka kalau dia miming dengan berpakaian seperti didalam video ini. Semangat nya perlu di contohi................ berkeyakinan dan tahu apa yang dilakukan. Kepada mereka yang berpandangan negatif terhadapnya cuba fikirkan semula. Walaupun kita se agama dan sebangsa tetapi perspektif kita tentang kehidupan sangat sangat berbeza. Chikgu Shidah berani beraksi untuk tatapan semua orang tanpa berfikiran negatif, seperti kata pepatah "Dont be a chicken but be a King Chicken '
Comment Linda Hanim didalam post saya yang terdahulu, saya 100% setuju. Chikgu Shidah membawa satu pembaharuan didalam teknik pendidikan. Tidak terlalu menekan dan kaedah yang sangat mudah untuk hafalan.
Satu hari nanti saya akan ke Parit hanya untuk bertemu dengan chikgu Shidah........Beri lah sokongan kepada chikgu Shidah. Lady Gaga ...lagi pelik dari Chikgu Shidah tetapi ramai mereka menyanjunginya dan ada yang sanggup disamakan dengan Lady Gaga..........Soalannya Kenapa?

Kepada Chikgu Shidah...teruskan berkarya kerana anda mempunyai bakat yang hebat. Saya peminat nombor 1 anda.

Ikhlas dari NAJ.
______________________________________________________________
Please visit my other blog;

  • aizanetwork.blogspot.com --- All about baking / cakes / receipes/
  • visitperak.blogspot.com --- Info about Perak and Perak Tour.
  • holidaysandleisure.blogspot.com ---All about travelling and holidays ( Europe Tour )


  •  Jakarta- Puncak- Bandung  ( 5D/4N) - RM 1,350-00 per pax                  
  • Medan - Lake Toba - Brastagi  ( 4D/3N ) - RM 890-00per pax            
  • Sabah - Kundasang   ( 4D/3N ) - RM 1,250-00 per pax.                             
  • Family Gathering at Fraser Hill ( 2D/1N ) _ RM180-00 per pax.              
IKLAN ONLINE
FITLINE- REGAIN YOUR HEALTH AND BEAUTY,
CALL 605-3215680 / 6013-4173415 / 6013-5971831.
______________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment