"Business is never so healthy as when, like a chicken, it must do a certain amount of scratching around for what it gets"

Friday, February 3, 2012

KASIH IBU.

4/2/2012 - Sudah lama saya tidak menulis di ruangan ini. Tadi saya baring baring di atas katil , baru saja hendak terlelap tidur tiba tiba tersentak perasaan.........Jantung terasa berdenyut kencang dan mata yang mengantuk tadi tiba-tiba rasa segar. ALLAHUAKBAR .....ALLAH YANG MAHA BESAR...Saya teringat akan ibu saya yang telah pergi ---pergi yang tidak akan kembali. Ibu pergi pada 5/1/2012. Lebih kurang sebulan lamanya. IBU.!!!..IBU.!!..IBU.!!!... Semuga bahagia disana bersama Orang -orang yang beriman dan terpilih.. Saya kerap mimpi kan ibu dan kelihatan seperti ibu bahagia disana. OOHHH....Rindunya pada ibu.
Masa saya sakit pada 2 tahun lepas, ibu sentiasa ada di sisi saya walaupun ibu sendiri tidak sihat.
Segala penderitaan dan kesukaran saya ibu sentiasa memberi kata kata semangat dan perangsang.
Ibu sangat pandai memasak...kueh serimuka yang dibuat nya sangat sedap......... Ibu saya seorang yang sangat berdikari dan kuat semangat, sentiasa berusaha untuk menjadi lebih baik.Sikap ibu sangat terpuji.

Sehelai kain batik peninggalan ibu sentiasa saya pakai di waktu tidur dengan harapan saya akan bermimpi kan ibu.Tidak sia sia , memang saya selalu mimpi kan ibu.
Ibu sangat gemar makan buah durian , Ayam goreng Kentucky dan Satay. Bila bila saja kalau di bawa ibu akan makan sampai habis. Kenangan tinggal kenangan dan kasih ibu terpahat di hati dan seluruh jiwa raga saya.
Abah saya telah meninggalkan saya lebih kurang  38 tahun yang lalu dan ibu  tetap setia sehingga akhir hayatnya. Ibu tidak cari pengganti
Masih saya ingat.....masa saya kecil ibu pernah menjahit sehelai baju ( orang dulu panggil gaun ) yang berwarna
merah dan saya sangat suka kan baju itu. Baju nya kembang dan pendek...saya rasa cantik seperti anak patung bila saya memakainya.Terima Kasih Ibu.
AAARRGGHH....terlalu banyak kenangan.....kenangan di bulan puasa bersama ibu , berhari raya bersama ibu.Walaupun di dalam serba kekurangan tapi juadah yang disediakan olih ibu sangat enak dan lazat bagi saya.
Saya telah redha akan permergian ibu . Ibu telah selamat dan bahagia disana. Saya akan selalu berdoa untuk kesejahteraan kedua ibubapa saya .......Saya juga akan menyusul mereka, akan saya tingkatkan amalan supaya saya dapat bersama ibubapa saya di syurga......
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Maaf saya pinta kepada sesiapa yang membaca coretan ini. Saya hanya ingin bercerita agar rindu terhadap ibu teurai.


DARI
NAJPUAT
3 PAGI.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
                          MY OTHER BLOG:

  • aizanetwork.blogspot.com - about baking and cakes
  • visitperak.blogspot.com - Info about PERAK State.
  • holidaysandleisure.blogspot.com - about holidays and travels.
  • fitline-healthandbeauty.blogspot. com - about FIT LINE - health and beauty.



2 comments: