"Business is never so healthy as when, like a chicken, it must do a certain amount of scratching around for what it gets"

Tuesday, February 14, 2012

JENIS MANUSIA DI FACEBOOK.

Salam sejahtera. Saya kembali menulis di ruangan blog ini.
Hujung minggu yang baru lalu sangat meletih kan. Kerja dan kerja . Pergi sebelah utara untuk establish network didalam perniagaan  Multi-Leve-Marketing FitLine.
Syarikat perlancungan masih berjalan seperti biasa. Kalau boleh dapat lebih kenapa ttidak mahu cuba kan.?

Baru semalam dapat berehat sekejap. Sambil berehat saya baca buku UJANG keluaran Feb jilid 421.
Article yang sangat menarik dan mampu membuat saya betul betul ketawa. Kartunis ...memang tidak pernah kering idea untuk coretan yang lucu. Dibawah ini saya copy kembali article yang saya baca itu. Tajuk nya:
JENIS MANUSIA DI FACEBOOK:

1)  MANUSIA KAKI UPDATE
Tak kira bila dan dimana sekalipun,mereka akan selalu update status.Statusnya pendek tetapi padat:

Contoh;    .  " Alhamdulillah, dah kenyang baru lepas makan tengahari "
                   " On the way pegi meeting
                   " Tengah online depan TV dengan anak -anak "

2)  MANUSIA KAKI MENGELUH.
Manusia jenis ini tak pernah puas dan suka sangat nak mengeluh.Pagi,petang,siang,malam hanya mengeluh.

Contoh :      " Bosan...bosan....hari-hari bosan."
                   " Panas giler hari ni."
                   " Menyampah betul hari ni "


3 )  MANUSIA KAKI BERLAGAK.
Munkin diorang tak berniat nak berlagak,tapi orang lain yang baca status tu munkin rasa menyampah dengan status yang berbau sombong ni.


Contoh ;      " Esok stat seminggu  bercuti kat London
                    " Siot, Skyline aku rosak."
                    "  Pening tak tahu nak buat aper dengan duit banyak nih...Hari hari masuk,tak payah kerja "

4) MANUSIA KAKI JIWANG
Manusia jenis ini istimewa sikit sebab setiap status yang dia update semua indah dan berbunga-bunga belaka.

Contoh ;     "  Bila keyakinan ku datang, Kasih bukan sekadar cinta, Pengorbanan cinta yang agung ku    pertaruhkan"
                 
                  "  Aku bukanlah yang terbaik, tp aku cube dan berusaha untuk menjadi yang terbaik "

5) MANUSIA KAKI REVIEW.
Manusia jenis ini pulak agak mulia sikit sebab selalu kongsikan segala segala pengalaman dia dengan kawan-kawan dia dengan membuar review.

Contoh :     " Kita bertanya, Kenapa ujian seberat ini?" Al-Quran menjawab, 'Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupan nya."
                  " Filem 2 Alam filem paling terbaik dalam dunia.

PENULIS PCD
ILUSTRASI SUKUN
GRAFIK DVD
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Agak-agak... saya ni masuk dalam category mana ye.......aishhh...malu lah nak terima komen
( HAHAHAHA.....memang saya terhibur bila baca article ini kerana ianya benar belaka. Macam mana diorang dapat idea ni ha? )

Salam
DARI NAJ 2012
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Visit my other blog:

  • holidaysandleisure.blogspot -  About holidays  and travels
  • visitperak.blogspot.com - Info about Perak State and Tour.
  • aizanetwork.blogspot.   - About baking / cakes
  • fitline-healthandbeauty.blogspot.com - About Multi-Level -Marketing Fitline.



                                                    .

No comments:

Post a Comment