"Business is never so healthy as when, like a chicken, it must do a certain amount of scratching around for what it gets"

Wednesday, September 16, 2015

AIZA JOHAN WRITES.....KENAPA

TARIKH 17/9/2015
WAKTU  :9.05


Selepas sarapan....tergerak hati nak menulis.

Semalan tidur lewat.....buka whatsapp....rupa rupa nya ada
 yang tidur lagi lewat. Tahniah Boss Fizan dan Leader hebat Shah...
.Memang Shah bersemangat juang. Dua orang  leader yang sangat
 komited untuk menjayakan visi dan misi.

Terfikir sejenak...Kenapa ? kenapa saya tidak macam mereka ?
 Masih malas....malas untuk bergerak...malas untuk berusaha
dan malas untuk berfikir.Boleh kah saya berjaya jika saya ada
sikap yang bagitu?

Kenapa memupuk impian jika  hanya impian.....impian akan
menjadi nyata jika saya letakkan kemahuan dan iltizam.
Saya yang selalu malas

Kenapa saya berniaga?......aahhh!!!!!! soalan yang simple  jadi jawapan nya pun simple !!!!!

Sudah pasti saya mahu pendapatan yang lebih supaya saya ada banyak wang......atau siapa ada alasan lain , share dengan saya...Munkin untuk suka suka  eh?

Kenapa saya tidak maju dan tidak punya wang?  Confuse lagi...adakah hidup ini penuh dengan kekeliruan dan pertanyaan?

Kenapa...kenapa ....kenapa  ...aaarrgghhh!!!! boring !!!

Peluagn sudah di genggam....genggam lah hingga nenjadi arang. Sebelum menjadi arang tangan akan sakit sudah pasti.......arang
 hitam tapi besar jasa nya

Mahu berjaya perlu ada tindakan......saya telah menggariskan
 gerak kerja supaya hari hari mendatang tidak sia sia  :

1. Letakkan matlamat dan niat
2. Berkerja berpandukan working  plan
3  Mesti fokus

Saya akan buat apa yang telah saya pledge di sini....
munkin akan datang saya berkongsi lagi. Ini gerak kerja saya...
tailor-made untuk saya......anda perlu ikut perancangan sendiri.
Tak perlu perancang yang besar besar dan banyak cukup
 sekadar bagi saya keluar dari comfort zone

Pesanan saya....besar atau kecil sesuatu perniagaan itu
bukan ukuran....Ukuran adalah terletak pada kejayaan dan pendapatan/

...LAW OF INVESTMENT

THE HIGHER...MORE RISK
THE LOWER...LESS RISK

Whatever risk you must strive for succeess

Good Luck all...

AIZA JOHAN WRITES

Ada kah anda akan bersama saya




SATU IMPIAN






No comments:

Post a Comment